Films

Film: The Hungergames

Hungergames filmVerfilming van het boek: The Hungergames door Suzanne Collins.
Lees mijn recensie over het boek hier.

Toen ik de serie van de Hungergames uit had gelezen, heb ik meteen daarna de film bekeken. Dat is voor mij heel wat, aangezien ik niet vaak films kijk en er héél veel tijd tussen de boeken lezen en de films kijken zit. (ahum, ik heb na een jaar nog steeds niet Divergent en Insurgent gekeken, terwijl over niet al te lange tijd Allegiant uitkomt…..)

Maar goed, The Hungergames heb ik dus wel vrij snel gekeken, samen met Catching Fire, natuurlijk. The Mockingjay: Part 1 was toen nog niet uit. Waarschijnlijk plaats ik de films van deze serie sneller achter elkaar dan ik normaal zou doen, aangezien ik ze allemaal gerecenseerd wil hebben voordat de laatste film (NOG IETS MEER DAN EEN MAAND!!!!!!!!!!) uitkomt.

Omdat Katniss vooral veel denkt in het boek (ze praat nou eenmaal niet heel erg in zichzelf) is het stuk dat ze in de arena zit niet zo lang. Dat vind ik wel het jammere, hierdoor is het nét iets minder spannend. Maar het was nog steeds spannend!! Heel spannend! Dit is echt zo’n film die je gezien móét hebben als je het boek net zo fantastisch vond als ik. Toch is dit voor mij niet een film die ik 100 keer kan kijken zonder dat hij gaat vervelen (eeehm, like, Harry Potter??). Er moet wel een jaartje tussen zitten. Nog niet zo lang heb ik de boeken herlezen, dus binnenkort wil ik de films wel weer even zien (het liefst voordat Mockingjay uit is??).

Wat ik alleen echt niet snap is de keuze voor Jennifer Lawrence als Katniss. Toen ik de boeken voor het eerst las, had ik het meisje voor ogen zoals ze werd beschreven, klein van stuk, dun vanwege het schaarse eten in haar District, donker en STIJL haar en… Een olijfkleurige huid? Die heb ik nergens voorbij zien komen, volgens mij!! Dus toen ik de boeken voor de tweede keer las, was het dunne, kleine, sterke meisje vervangen door een jonge vrouw met een perfect figuur en veel te veel mascara. Jammer. Maar helaas, niets aan te doen. Alles beter dan die covers van de boeken waar een model op staat dat ik echt niet herken.
Maar Effie… Ze was precies zoals ik me haar had voorgesteld! Heel erg gaaf.

Al met al, een prima film, die je zeker gezien moet hebben als Hungergames-fan!!